Menu

Tıp Sekreterliği

Tıp Sekreterliği Sertifika Programı tıbbi sekreter olarak çalışan ya da çalışmak isteyen, alan değiştirmek isteyen, yeteneklerini geliştirmek ve daha etkili çalışmak isteyen sekreterler ve sekreter adayları için tasarlanmıştır. Sekreterlik mesleği bir taraftan sekreterlik mesleği ile ilgili uzmanlık bilgilerini - alan bilgisi - diğer taraftan da sekreterlik bilgisi ile ilgili diğer bilim dallarına ilişkin bilgileri içeren bir meslektir. Sekreterlik mesleği aynı zamanda gelişen teknolojiyi ve piyasa koşullarını sürekli öğrenme ve uygulamayı gerektiren bir meslektir.

 

Tıbbi sekreterler istihdam edildikleri sağlık kuruluşlarını, özelliklerini ve amaçlarını yakından bilmek durumundadırlar. Sağlık hizmeti sunan kurumlar başta yataklı tedavi kurumları olan hastaneler (Genel, özel dal, Eğitim ve Araştırma Hastaneleri vb.), Hemşirelik Bakım, Geriatri merkezleri ve Evde Bakım Merkezleri yanında ayakta sağlık hizmeti sunucuları (doktor muayenehaneleri, diş hekimi muayenehaneleri, diğer sağlık personeli muayenehaneleri)  gibi sağlık birimlerince sunulan ayakta bakım merkezleri, tıbbi teşhis amaçlı laboratuarlardır. Tüm bu sağlık kuruluşlarında tıbbi dokümantasyon işlevi söz konusudur.

 

Bununla beraber her bilimsel alanın kendine özgü terminolojisi vardır. Her dilin terminolojisine geçen bu sözcükler o dilin yazım ve fonetik (sesbilim) kurallarına göre uyarlanır. Tıbbi sekreterin söz konusu terminolojiyi bilmesi gerekir. Bu programı tamamlayan katılımcılar güçlü sekreterlik becerilerinin yanı sıra tıp alanının kendine özgü ‘tıbbi terminoloji’ bilgileriyle de donatılacaklardır.

 

Anadolu Üniversitesi Tıp Sekreterliği Sertifika Programını tamamlayan sekreterler güçlü sekreterlik becerileri, tıbbi terminoloji ve tıbbi dokümantasyon bilgileriyle kamu veya özel sağlık işletmelerinde birçok fırsat elde edebilirler. Program katılımcıları tıbbi sekreterliğe hazırlar ve bu yönde var olan bilgi ve becerilerini geliştirir.

Kayıt bedeli 250 TL’dir. Yurt dışından katılım için kayıt bedeli 250 Euro'dur.

Daha önceki sınavında başarısız olup tekrar sınava girecek adaylar için kayıt yenileme bedeli 125 TL'dir. Yurt dışından katılacak adaylar için kayıt yenileme bedeli 125 Euro'dur.

Tıp Sekreterliği e-Sertifika programına kayıt yaptıran öğrenciler uzaktan öğretim yöntemine göre hazırlanmış Anadolum eKampüs Sistemi üzerinden erişilebilen PDF formatındaki ders kitaplarından ve internet ortamında verilen hizmetlerden yararlanarak sertifika sınavlarına hazırlanabileceklerdir.

Kimler Katılabilir ?

Lise ve dengi okul mezunu, ön lisans ya da lisans mezunu olup, tıbbi sekreter olarak çalışan/çalışmayı hedefleyen herkes bu programa kayıt olabilir.

Değerlendirme

Tıp Sekreterliği e-Sertifika Programındaki derslerden başarılı olmak için sınavda 100 tam puan üzerinden en az 50 puan almak gerekmektedir.

Tıp Sekreterliği e-Sertifika Programındaki üç dersin tümünden başarılı olan öğrenciler programa ait ''Sertifika'' almaya hak kazanacaklardır. Öğrenciler başarısız oldukları dersleri izleyen sertifika döneminde kayıt yenileme yaptırarak tamamlayabilecektir.

Sınavdan 15 gün sonra derslerdeki başarı durumunu gösteren ''Sınav Sonuç Belgesi'' internette yayınlanacaktır.

 

 

Örnek
Sertifika

Tıp Sekreterliği

Diğer Programlar

Program Başlığı
Foreign Policy and Diplomacy
Foreign Policy and Diplomacy

This online certificate is designed to equip you with the basic knowledge and skills needed for foreign policy analysis and diplomacy in the contex...

Program Başlığı
Sanat Tarihi Uzmanlığı
Sanat Tarihi Uzmanlığı

Sanat Tarihi Uzmanlığı e-Sertifika Programı ile turist rehberlerinin ve turist rehberi adaylarının Sanat Tarihi konularındaki bilgi seviyelerinin a...

Program Başlığı
Habercilik
Habercilik

Katılımcılara çeşitli medya kuruluşlarında haber değeri yaratacak söyleşiden fotoğrafa haber içeriğine etki eden unsurlar, medya...

Program Başlığı
Çocuk Gelişiminde Temel Bilgiler
Çocuk Gelişiminde Temel Bilgiler

Çocuk Gelişiminde Temel Bilgiler e-Sertifika programının amacı, anne-babaların ya da çocuklarla çalışan yardımcı personelin &c...